מה עדיף – לפרסם פליירים או מודעה בעיתון

0
569

אם אתמה עדיף לפרסם פליירים או מודעותם מקימים או מנהלים עסק מהבית ושוקלים מה הצעדים היעילים ביותר לשווק את העסק שלכם, אולי תשמחו לגלות מה עדיף - לפרסם פליירים או מודעה בעיתון ?

 

אם הגעתם לכאן בעקבות המאמר איך לפרסם עסק מהבית - בודאי תרצו לגלות מה התשובה לשאלה - מה אם אתם דווקא רוצים להצטייד בכמה, עובדות, עם דוגמאות ומספרים מדוייקים?

רבים עדיין נוהגים לפרסם באמצעות עלונים, פליירים. הפיתוי לפרסם בדרך הזאת גדול מאוד, בעיקר מכיוון שהמחיר המוצע הוא זול למדי. אבל, האם יש בסיס לרושם הזה, האם הזה באמת נכון ?

בואו נבדוק ביחד כמה עולה תהליך הפרסום, ונחשוף כמה אתם יכולים להרוויח באמת כשתבחרו את הכלי הנכון עבורכם:

- בואו נאמר שהזמנתם 1,000 עלונים במחיר 250 ₪. כלומר, מחירו הראשוני של כל דף הוא 0.25 אגורות.

- הסטטיסטיקות, אשר מבוססות על הניסיון הרב בחברות הפרסום המקצועיות, מראה כי רק 1-4% מן המקבלים יגיעו לעיין בעלון כזה. כלומר, את העלונים יראו 10-40 איש, ומחיר הפרסום שלכם עלה עכשיו ל 6.25-25 ₪ לאדם. אבל, האם זהו באמת המחיר שאתם משלמים עבור אותם 1-4% ?? ודאי שלא.

- מה שחשוב באמת, הוא כמה אנשים יגיעו וישלמו לכם בתמורה לשירות, או המוצר שלכם.

- אם, לדוגמא, יגיעו אליכם 10% מן הקוראים (שימו לב - זה מספר גבוה למדי עבור עסק מתחיל. מומלץ לתכנן לפי 3-5% כהתחלה. לכל היותר "תתאכזבו" אם תרוויחו יותר ממה שציפיתם לו). מדובר על 1-4 לקוחות פוטנציאלים (זיכרו, הם עדיין לא שילמו). כלומר, שילמתם 250 ₪ כדי לקבל פניות מצד 1-4 אנשים, במחיר של 62.5-250 ₪ לאדם (250:1, או 250:4).

- אם כולם יקנו בפועל. נהדר. אבל, יתכן שחלקם ישאלו שאלות ולא בהכרח יקנו.

אבל, עכשיו בואו נראה מה קורה אם תפרסמו מודעה איכותית, אפילו אם תצטרכו לשלם יותר בעלות הראשונית:

- בואו נאמר, ששילמתם עליה (עבור הניסוח, העיצוב וגם הפרסום) 1,500 ₪ (זאת דוגמא בלבד. כותבים ומעצבים רבים מבקשים מחיר גבוה יותר. הכל, בהתאם לתחום העסק שלכם).

- את המודעה שלכם ראו 5,000 מקוראי העיתון - מומלץ לפרסם בעיתונים בעלי מספר קוראים גדול. מספר קטן עשוי להיות רלוונטי רק אם מדובר בעיתון מנויים. כלומר, הקוראים מתייחסים בכובד ראש למרבית הכתוב בו, וההתייחסות שלהם לתוכן היא מעל הממוצע. אם פרסמתם בעיתון הנכון, סביר שתקבלו מספר פניות גבוה יותר מזה של עלונים.

- העלות הראשונית שלכם, אם כך, היא 1,500:5,000 שהם 0.3 ₪ לאדם.

- אם תקבלו פניות מצד 10% מן האנשים כאן (500 פונים), העלות של הבאת מתעניין תהיה 1,500:500 שהם 3 ₪ למתעניין.

- אם רק 10% מהם ירכשו בפועל (50 איש) עלות לקוח עבורכם תהיה 30 ₪.
 

כעת, השאלה החשובה היא בכמה אתם מוכרים את השירות או המוצר שלכם לכל לקוח ?

שאלו את עצמכם, אם אתם מוציאים 250 ₪ ומקבלים 1-4 לקוחות משלמים – כמה תרוויחו בפועל ?
ואם אתם מוציאים 1,500 ₪ ומקבלים 50 לקוחות משלמים – כמה תרוויחו במקרה זה ??

אני מקווה שאתם רואים כעת כיצד מתנהל עסק מצליח. הוא לוקח בחשבון את כל התהליך הזה מראש. לכן, מה שלפעמים נראה כמו הוצאה גדולה עשוי להתברר בהמשך בהחלטה נכונה. כאשר אתם שואלים את עצמכם עכשיו איך לפרסם עסק מהבית - אין ספק כי עם הניסיון שתרכשו תוכלו לדייק יותר ולשפר את מה שנקרא "יחסי ההמרה" – מספר הלקוחות המשלמים, לעומת הלקוחות הפוטנציאליים בתיאוריה.

 

בהצלחה גדולה !

נריה

 

 

השאר תגובה

*