מתכונים לחנוכה – איך להשאיר את הקלוריות מאחור ולעבור את החג בשלום

0
531

מתכונים לחנוכה יכולים להיות מתכונים פשוטים ואפילו מתכונים קלים להכנה. אבל, הרבה מהם מסתירים משהו שנשמח לוותר עליו - כמות אדירה של קלוריות וגם לא מעט שמן ושומנים. מה עוד אפשר לעשות בימי החג כדי להתגבר בקלות על מתקפת הקלוריות הצפוייה ?

 

1. הגודל קובע, ועוד איך
     זה יכול להיות נעים, עדין וגם אסתטי יותר - להכין בבית לביבות, וגם סופגניות, קטנות בגודלן. בכל יחידה יש פחות קלוריות, ויש עוד בונוס אחד - העיניים רואות הרבה יותר לביבות והרבה יותר סופגניות, עוד סיבה לחגיגה.

2. להתענג על כל ביס, בלי למהר
     אחרי הכל, מדובר בחג שמח, לא ?! אפשר בהחלט לאכול סופגניה או לביבה אחת בלבד. אם באמת מתחשק, אפשר להמשיך לאכול עוד.

3. לאכול לשובע זה לא "להתפוצץ"
     חיוני לוודא שיש בארוחה עוד מרכיבים שגם הם משביעים, אבל אינם עתירי קלוריות. דוגמאות ? בבקשה - מרקים וגם ירקות, חיים או מבושלים.

4. טרי - הכי עדיף
     העדיפו
תמיד להשתמש בשמן טרי. השמן השרוף לא רק שאיננו טעים, אלא שהוא ידוע אפילו כאחד מן הגורמים לסרטן. גם מים חיים בלי כלור, נחשבים מים עם רמת חומציות נמוכה יותר, ולכן גם בריאים יותר לגוף בכלל, ולעור בפרט.

5. חם, חם, מכל הלב
     הקפידו לטגן את הלביבות ואת הסופגניות רק בשמן שחומם דיו. שמן חם נספג בבצק פחות משמן קר.

6. עודפים - רק בחנויות בגדים
     הקפידו לספוג היטב את עודפי השמן. אפשר לעשות זאת ממש בקלות ובלי עבודה קשה, להניח את הלביבות במסננת גדולה, או על גבי מגבונים של נייר סופג.

7. פעילות גופנית, לא רק רוחנית
     שתיתם ואכלתם ? נהניתם ? נצלו את ההזדמנות הבאה לצאת להליכה קלה או רכיבה על האופניים. לעשות את זה בקבוצה יכול להיות תוספת משמעותית לאווירת החג. בכל מקרה הקפידו על שתייה של מים ועל הוצאה של כמות קלוריות גדולה יותר מהכמות שהכנסתם.

8. מתוק זה בהחלט לא רק סוכר
    הרבה מתכונים לחנוכה כוללים לביבות מתוקות. אחרים, מעדיפים אותן דווקא מלוחות. אם אתם בין האוהבים מתוק, דווקא, במקום להוסיף ללביבות עצמן סוכר - אפשר לאכול אותן עם רסק מתוק טבעי של תפוחי עץ מתוקים, למשל.

9. אצל הדודה הכי טוב לאכול ?
    אם גם אתם מתארחים במקום כלשהו, זיכרו לאכול משהו לפני הביקור. השתדלו
להגיע לא רעבים, כדי שלא תצטרכו לאכול כמויות שעליהן תצטערו מאוחר יותר.

10. הסוף - יכול להיות הכי קל
    עוד טיפ אחד נפלא לקינוח - כבר הרבה מאוד שנים ידוע כי שתייה של משקאות מסויימים, אחרי האוכל, מסייעת ומשפרת את העיכול. כך, למשל, שתייה של תה ירוק, או כוס של מיץ עשב השעורה. חומרים בתה הירוק, וגם כלורופיל ירוק אשר נמצא בשעורה ידועים במיוחד כבעלי תכונות של פירוק עודפי השומנים.

 

** לחצו כאן לגלות איך לעבור את החג בשלום, ליהנות ולא לסבול מעודף השמן או הקלוריות

 

 

השאר תגובה

*