מתכונים בריאים קלים להכנה מטבל טחינה ירוקה

0
731

עוד מתוך ספר המתכונים של תחרות הענק הירוק

מתכונים בריאים קלים להכנה, מתכונים טעימים, עם... עשב שעורה

מרגע שנשמעה השריקה לפתיחה הרשמית של תחרות המתכונים הבריאים הטעימים של הענק הירוק התחיל להגיע אלינו זרם משעשע ומשמח של מתכונים נהדרים. כאלה שיכולים להכין אותם מבוגרים וגם ילדים מבשלים, או מי שמתחילים לגלות עניין בתחום. כאן תוכלו למצוא את כללי התחרות, והאתגרים שהצבנו לכל מי שרצו לקחת חלק פעיל ולהציע מתכונים מפרי עטם, מדימיונם הקודח או ישר מן המטבח. הפעם לפניכם המתכון המזרח תיכוני האולטימטיבי - טחינה [כמעט] עם כל דבר.

מטבל טחינה ירוקה

מתכון פשוט ומהיר הכנה, עשיר בסידן וויטמינים חיוניים - ממטבחה של משפחת נצר

המצרכים
3 כפות טחינה גולמית (רצוי טחינה משומשום מלא. אבל, זה כמובן עניין של טעם)
1/3-1/2 כוס מים חיים (מים רכים, בלי החומציות של הכלור)
כף אבקת עשב שעורה (אנחנו משתמשים באבקה שמגיעה בצנצנת. למי שמעדיפים את האבקה בשקיקים – צריך 1-2 שקיקים)

הכלים
קערה אחת בגודל קערת מרק (עדיף כזאת שניתן לסגור עם מכסה, כדי לשמור על הריח והטעם)
כף לערבוב
כוס למדידה

דרך ההכנה
מערבבים את הטחינה גולמית עם המים בקערה. אחרי קבלת מרקם אחיד – מוסיפים בהדרגה את אבקת עשב השעורה. כדאי לשים לב לשפוך אותה לקערה מגובה נמוך, מכיוון שהיא טחונה דק מאוד ואוורירית.

אפשר לאכול כך, אפשר להשתמש כמיטבל ולטבול פרוסות של ירקות חיים, וגם למריחה על פרוסת לחם טרי וריחני.
יש גם כמה אפשרויות לגיוון של המתכון הפשוט הזה:
- בזמן הערבוב להוסיף קמצוץ מלח ים, פפריקה מתוקה או חריפה, או כמון.
- אוהבים פיקנטי ? אפשר לקצוץ פנימה גם שתי שיניים של שום.
- רוצים נוסחה עשירה במיוחד ? ניתן לקצוץ, דק דק, כרבע כוס עלי כוסברה או פטרוזיליה ולהוסיף לבלילה.

בתיאבון

 

השאר תגובה

*