מה באמת חשוב לדעת על דיאטה ותזונה ועוד לא גיליתם

0
521

מה_הדברים_שבאמת_חשוב_לדעת_בנושא_דיאטה_ותזונה_מתכון_בריא

סיימתם מרותקים את החלק הראשון ואתם במתח - מה באמת חשוב לדעת על דיאטה ותזונה ועוד לא גיליתם - המשיכו כאן ותגלו מייד:

למעט מים, כן H2O - כל משקה אחר נחשב מזון
נכוןף הגוף שלנו עשוי כ 70% מים, לא חלב, וגם לא מיץ תפוזים או תה פסיפלורה, עלא ף שיש מי שאוהבים כל אחד מהם. כל סוגי התה והקפה וגם המיצים כמו מיץ תפוזים סחוט או מעורבב מתרכיז, וכמובן - חלב - כולם עשויים להכיל מגוון גדול או קטן של ויטמינים, חלבונים, מינרלים וכמויות שונות של קלוריות, מה שמגדיר אותם כמזון בבירור.

בנוסף לכך, אם אחת השאיפות המרכזיות בתחום התזונה היא לסייע לאזן בין עודף חומציות לבסיס - לבריאות שלמה - הרי מיצים, חלב וכדומה כולם מושכים ומשפיעים לכיוון החומצי יותר. מים טבעיים, ללא כלור, וגם סוגי תה מסויימים - כמו תה ירוק, למשל, מסייעים לכיוון הבסיסי והמאוזן.

לכן, קחו זאת בחשבון כאשר אתם מנסים לזכור מה באמת אכלתם היום.

האם זה נכון מה שהם אומרים - תה טוב וקפה רע ?!
טוב ורע הם, כמובן, עניין של גישה. יחד עם זאת, האם סביר להניח שמה שמתקיים כבר אלפי שנים, ועובר מדור לדור בהצלחה איננו בהכרח רע ?

מסתבר, כי המדע וגם הגישות המסורתיות לתזונה מוצאים דברים טובים הן בסוגי התה השונים והן בקפה, ואפילו בקקאו נקי. אם זוכרים את ההמלצות הנ"ל - כמות השתייה עם ומייד אחרי האוכל – זה, ככל הנראה, עניין של אופי, תרבות וגם קצת גנטיקה. פשוט, יש אנשי תה ויש אנשי קפה.

הכל במידה
זאת, אולי נקודה מרכזית ביותר, אבל היא רגישה ומורכבת במיוחד. יחד עם זאת, לא נברח ממנה עכשיו, אלא נתייחס אליה ישירות.

מסתבר, שאין מידה אחת ומדויקת מתאימה לכולם, בדיוק כמו שאין שני אנשים זהים לגמרי. חשוב לזכור זאת במיוחד אם מה שמעניין אתכם הוא איזון משקל, וגם בדרך לשפר את הכושר או לפתח את הגוף – מה שמתאים לכם אינו זהה לחלוטין למה שמתאים לחבר, לחברה, להורה או לילד שלכם. כדי לגלות מה המידה הנכונה עבורכם נדרש תהליך.

השלב המתקדם ביותר הוא כאשר החזרתם לעצמכם את היכולת הטבעית להבחין באופן אינטואיטיבי מה מתאים, ומתי מתאים להתחיל ולסיים לאכול. עד אז, אתם יכולים להיעזר באנשי מקצוע מומחים, בטבלאות לחישוב קלוריות, במחשבונים לחישוב היחס בין מסת הגוף, הפעילות הגופנית שלכם והאוכל המתאים.

כאן, תמצאו מחשבון BMI - אשר עשוי לסייע לחישוב צריכת הקלוריות היומית המומלצת.

 

אנחנו מה שאנחנו אוכלים. אנחנו אוכלים מה שאנחנו.
אם בכל פעם שאתם חושבים על אוכל אתם חושבים על הפה, על הקיבה ועל המעיים בלבד – אולי כדאי להוסיף כמה חלקים נוספים.

מה שאנחנו אוכלים מגיע, בסופו של דבר, לכל תא ותא בגוף - אל המוח, השרירים, האיברים הפנימיים והעצמות. האיברים השונים מיוחדים בכך שהם מורכבים יותר או פחות מחומרים מסויימים. אבל, כולם מגיע לגוף באמצעות מה שאנחנו נושמים, שותים ואוכלים.

  • אם המחשבות שלנו מתקדמות בכיוון הנכון – סימן שלמוח נכנסה אנרגיה.
  • אם אנחנו יכולים לנשום, לישון, לשבת, ללכת וגם לרוץ – הכל תלוי במה שאנחנו אוכלים.

אבל, יש עוד יותר מזה. כבר בדוגמא שנתתי בחלק הראשון המחשנו את הקשר שלא ניתן להפריד בין האכילה לאורך רוח, סבלנות וחשיבה. הכימיקלים הטבעיים מהם מורכב המזון שאנחנו אוכלים, או לא אוכלים – משרתים חלקים חיוניים במערכת ההגנה והחיסון הטבעית, הפיזית וגם הנפשית שלנו.

הם קריטיים לשיפור מצב הרוח וגם לתקשורת עם הסביבה שלנו. אוכל משמש תפקיד מרכז בכל תחום בחיים, כמעט, לגוף בריא וגם לנפש בריאה. בהתאם לאישיות הייחודית שלנו, מבנה הגוף, אורח החיים והפעילות – מתאימה לנו תזונה שאינה יכולה להיות זהה לגמרי לאף אחד אחר. היא זאת שמאפשרת לנו לחיות בהנאה ולהביא לידי ביטוי את המיטב שאנחנו.

גמישות, גמישות, גמישות
אם סוד ההצלחה בחיים הוא היכולת לזרום עם שינויים, למצוא את דרך האמצע, את שביל הזהב – האם לא פשוט להניח שזה נכון גם כאשר מדברים על התזונה שלנו ?

  • נוקשות וקפדנות יכולות לתת תוצאות מעולות רק עד גבול מסויים.
  • עקרונות מעשיים צריכים לכלול גם הקשבה והתאמה למציאות המשתנה.
  • אם אתם בוחרים ללכת עם גישה תזונתית זאת או אחרת, אל תפסיקו לרגע להקשיב לעצמכם, לעדכן ולשנות במידת הצורך.
     

בחרתם לקבל המלצה של יועץ תזונה מומחה ?
מומחה הוא מי שבחר להקדיש זמן מיוחד כדי ללמוד את הנושא לעומק. המומחים הותיקים משלבים ידע מעמיק, עם ניסיון מעשי והקשבה ראויה למציאות ולכל אדם. הם כבר ראו ופגשו מספר רב של אנשים במצבים דומים, מה שמסייע לעדכן ולחדד את הניסיון וההמלצות שלהם. יחד עם זאת, המשיכו תמיד להקשיב היטב לקול הפנימי, ושימו לב למה שאתם חשים ורואים בעיניים שלכם.

  • אל תתביישו להתייעץ ולקבל גם חוות דעת של חברים ומכרים עליהם אתם סומכים.
  • זיכרו לשים לב לתוצאות שאתם מקבלים.
  • לעיתים, הן אולי לא באות לידי ביטוי ב 24 השעות הראשונות. אבל, שינויים בתזונה נמדדים גם בטווח הזמן של שלושה שבועות, שלושה חודשים וגם שנה וחצי מן היום שבו בחרתם ללכת בדרך תזונתית מוגדרת.

שיהיה לבריאות !!

 

השאר תגובה

*