מדריך קצר איך לומדים רכיבה על אופניים בבטחון

0
691

 

יש היום ניסיון רב בהדרכת רכיבה על אופניים, בדרך נעימה ובטוחה, בכל גיל. אם פעם התנסיתם בלימוד רכיבה בעזרת גלגלי עזר – דעו שהשיטה הזו אמנם קיימת עדיין, אך יש דרך נוספת, אשר נחשבת פשוטה יותר, בטוחה ומהירה יותר לגלות איך לומדים רכיבה על אופניים בקלות ובבטחון.

דרך אגב, זאת שיטה פשוטה ונהדרת גם כאשר אתה רוצה ללמד בעצמך רכיבת אופניים את הילד הצעיר שלך. היא ברורה ומעשית כמעט עם כל אופניים, גם אופני ילדים.
 

העקרון הפשוט הוא כזה:

צעד ראשון - 2 חלקים לבחור את האופניים המתאימים

>> בוחרים אופניים נוחים
     כל זוג אופניים שנוח לך לשבת על הכסא שלהם, תוך כדי אחיזה טובה בכידון.
>> מוודאים שהבלמים תקינים
     כאשר הם בולמים מצוין כבר בלחיצה קלה על ידיות הבלם

צעד שני - בחירת מקום האימון

>> בוחרים מגרש אימונים בטוח
      רצוי משטח מישורי. כזה, שאין בו תנועה אשר עלולה להפריע או לסכן את הרוכבים.
      גם מגרש כדורסל שכונתי פנוי, או רחבה שבה אפשר להסתובב עם האופניים כמה פעמים בהחלט יכולים להתאים.

צעד שלישי - מכינים את האופניים כדי ללמוד בנוחיות ובבטחון

>> מורידים את הכסא לגובה כזה ששתי הרגלים נחות לגמרי על הקרקע
     במילים אחרות - כך שניתן ללכת בבטחון גמור תוך כדי ישיבה על הכסא

 

עכשיו, הגענו אל הצעד הרביעי והאקשן.. ה ר כ י ב ה  עצמה
>> נושמים עמוק, מחייכים, מסתכלים רגע על הנוף מסביב וממשיכים:

שלב א'
אוחזים בכידון, יושבים על הכסא (המונמך) והולכים כמעט כרגיל (אבל בישיבה) - צעד צעד, רגל אחר רגל.

שלב ב'

באותה הישיבה, נותנים תנופה עם הרגליים, ומשאירים אותן מעט למעלה, באוויר או על הדוושות, תוך כדי נסיעה
(אם יש תחושה של חוסר בטחון אפשר להוריד את הרגליים מיד ולבלום). ככל שיש יותר בטחון אפשר לתת תנופה חזקה יותר
ולהשאיר את הרגליים מוגבהות באוויר יותר זמן.

שלב ג'

כבר יש לך יותר בטחון ? עכשיו אפשר לתת תנופה, ליסוע, וגם להוסיף דיווש אחד או שניים (לסובב את הדוושות
סיבוב שלם אחד, או שניים). להניח את הרגליים על הדוושות וליהנות מן הרכיבה.
האופניים מתחילים להאיט ? אפשר לדווש שוב, או לנוח עם הרגליים על הקרקע.

עוד כמה נקודות שכדאי לשים אליהן לב:

- הרכיבה מיועדת לתת לכם משהו חדש, טוב ונעים עוד יותר ממה שכבר יש.
   לכן, זיכרו ליהנות. התקדמו בלמידה בקצב שמתאים לכם.

- גם אם יש דעות ועמדות שונות בנושא הקסדה וציוד המגן - רוכבים מקצועיים רוכבים עם ציוד הגנה
  דרך קבע. מומלץ לחבוש קסדה לפחות בזמן התרגול (אפשר גם מגיני מרפקים או ברכיים).

- ככל שתצברו יותר ניסיון ובטחון תוכלו לדווש יותר פעמים ולהגיע למרחק גדול יותר.

- אם אתם חשים בטחון וגם בעלי ניסיון, תוכלו לתרגל את הרכיבה גם במשטח משופע, בירידה או בעליה מתונה.

- כאשר נוח לכם לדווש כדאי להעלות את הכסא בהדרגה. בסופו של התהליך, הוא אמור להיות בגובה שמאפשר מגע מלא של הנעל בקרקע
  (הסיבה להגבהת הכסא היא נוחיות הרכיבה ותוספת במהירות עם פחות מאמץ. רגל ישרה יותר היא מנוף. מנוף ארוך יותר מאפשר תנועה עם פחות מאמץ).

- יש מי שממליצים להוריד את הדוושות בתחילת הלימוד ולחבר אותן בחזרה רק בשלב ג'. כך, יש דרך פנויה יותר
  לרגליים בזמן ההליכה, או התנופה הראשונית.

 

 

 

** בנוסף לקורס הפרטי כאן, יש כמובן האפשרות לפנות למורים לרכיבה. כל אחד מהם עשוי להוסיף תשומת לב והדרכה בהתאמה מדויקת עבורכם.
כבר יש כמה כאלה ואפשר לאתר אותם בקלות- אתם מוזמנים לפנות אלינו ולהתעניין

 
בהצלחה !!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה

*